Opakowania przesyłek jako element marketingu

Na dobry marketing firmy składa się wiele elementów. W budżecie zawieramy stronę internetową, logo, materiały promocyjne, gadżety, reklamę, a zapominamy często o tym, że naszą wizytówką jest też opakowanie realizowanych z naszego magazynu przesyłek. Nie chodzi tylko o wizualną stronę zapakowania palety lub kartonu. Dlatego podpowiadamy, jak zrobić dobre wrażenie na odbiorcach, wybierając skuteczne, ekologiczne i estetyczne materiały do zabezpieczania ładunków.

Estetyczna paleta

Może nie jest widoczna na pierwszy rzut oka zaraz po dostawie, ale po wypakowaniu całego ładunku jest to element, który zostaje w pamięci. Zaplamiona, uszczerbiona, z wystającymi gwoździami pozostawia niemiłe wrażenie i nie jest dobrą wizytówką naszej firmy. Wielu naszych klientów zdecydowało się na korzystanie z palet z drewna prasowanego INKA: estetyczny wygląd, brak gwoździ, a poza tym palety są ekologiczne, mają pełny blat, wiele z nich ma specjalnie dostosowane miejsce na taśmę do spinania ładunków, dzięki temu taśma się nie przesuwa. 

Ogromna ilość folii stretch 

Folia stretch to najpopularniejsze zabezpieczenie transportowanych ładunków – nie dziwi nas to, jest to rozwiązanie najtańsze i skutecznie chroni ładunek, np. przed wilgocią. Jednak używanie jej w dużych ilościach jest bardzo nieekologiczne. Nie można jej użyć ponownie. Wykorzystując inne zabezpieczenia, takie jak kątowniki, przekładki antypoślizgowe, możemy zminimalizować jej użycie. Część folii stretch możesz zastąpić np. taśmami do spinania ładunków, które skutecznie przytwierdzą ładunek do palety. 

Skuteczne zabezpieczenie = mniej reklamacji

  Chyba każdy widział zdjęcie przedstawiające ładunek, który po dostawie przypomina karton zamoczony na tydzień w kałuży. Memy z przechylonym ładunkiem paletowym przypominające cyrkowe akrobacje, robią furorę na branżowych grupach i forach. Nasza rada: zwizualizuj sobie drogę swojej przesyłki, przyjrzyj się liczbie przeładunków, wyobraź sobie warunki w magazynach i sortowniach. Zabezpiecz przesyłkę mądrze, aby uniknąć reklamacji. Dopiero skutecznie dostarczony ładunek to pełna satysfakcja klienta. Jeśli unikniesz reklamacji, zaoszczędzisz dużo pracy na pisanie odwołań do operatorów logistycznych. 

Mądre, skuteczne i estetyczne pakowanie ładunków paletowych

W mediach społecznościowych możemy często zobaczyć, jak klienci pokazują wszelkie unboxingi przesyłek. Estetyczne zapakowanie to element, który bardzo wpływa na postrzeganie firmy. Jeśli wysyłasz paletę do klienta, zabezpiecz ładunek sprytnie i mądrze, żeby jej odpakowanie było sprawne i szybkie. Cały ładunek można traktować jak układankę, bardzo intuicyjną, która usprawni też proces rozładunku. Poszczególne warstwy ładunków paletowych powinny być zaplanowane i zapakowane z możliwością ponownego wykorzystania: kątowniki, przekładki antypoślizgowe, estetyczna paleta.  

Chcesz aby Twoje przesyłki były zapakowane mądrzej, skuteczniej i bardziej estetycznie? Skontaktuj się z naszymi ekspertami i zapytaj o ofertę dla swojej branży.  Dane znajdziesz w zakładce kontakt. Odpowiedzi na kilka krótkich pytań pozwolą nam na zorientowanie się, jakie zabezpieczenia będą sprawdzały się w Twojej firmie.