Jak oszczędzać na transporcie

Prowadzenie firmy to ciągła optymalizacja kosztów, raz na jakiś czas warto pochylić się nad arkuszem kalkulacyjnym, zerknąć na faktury i zobaczyć, gdzie możemy poszukać oszczędności. Potocznie z oszczędnościami utożsamiamy niższy koszt zakupu, ale to bardziej złożone zagadnienie. Oto kilka naszych podpowiedzi, na co zwrócić uwagę przy planowaniu budżetu, gdy w swojej firmie regularnie wysyłasz ładunki.

Minimalizacja kosztów transportu

Tym, co najbardziej rzuca się w oczy, jest oczywiście koszt transportu, a w tym również cena frachtu, kwota dodatków paliwowych itp. Właśnie to pochłania ogromną część budżetu, ale zawsze warto zwracać uwagę, JAK dana firma dostarcza towar, bo to z kolei może bardzo wpływać na nasz wizerunek i współpracę z klientami. Czy jakość usług transportowych jest w duchu naszego podejścia do biznesu; czy dynamika i tempo przepływu towarów nas zadowalają i są zgodne z naszą ofertą; czy przez problemy z podwykonawcami pracującymi dla wybranej firmy transportowej nie stracimy klienta. Może jeśli reklamacje zdarzają się często, warto poszukać innego (nawet nieco droższego) dostawcy i wysyłać towary za pośrednictwem mniej zawodnej firmy.

Zabezpieczenia transportowe a reklamacje

W poprzednim akapicie pojawiło się słowo klucz – reklamacje. Bywają spowodowane opóźnieniami, ale jeszcze częściej problemem są kiepskie zabezpieczenia transportowe. Każdy, kto choć raz przeprowadzał proces reklamacyjny wie, że w formularzu trzeba wpisać między innymi to, jak towar był zabezpieczony na czas transportu, z jakich materiałów korzystaliśmy, a jeśli dysponujemy materiałem video [monitoring z magazynu lub ujęcia załadunku z kamery przed magazynem] to może być to dodatkowy dowód w postępowaniu. Im lepiej zabezpieczysz ładunek, tym mniejsza szansa, że towar ulegnie zniszczeniu – tak wygląda ta zależność. 


Oszczędność dla portfela i dla środowiska

Produkty do zabezpieczeń to naprawdę ogromny rynek. Możliwość wielokrotnego wykorzystania tych samych zabezpieczeń to oszczędność dla naszego portfela i dla środowiska. Znacząca część oferowanych przez nas produktów może być używana kilka razy. Zarówno przez magazyny [jeśli przesyłamy towary między swoimi oddziałami] jak i przez klientów, do których ładunek jest wysyłany. Kątowniki, przekładki antypoślizgowe, arkusze transportowe slip sheets, palety INKA – to nasze flagowe produkty, które pozwolą zabezpieczyć towary wielokrotnie, nie tracą swoich właściwości po pierwszym użyciu.

Inwestycja w sprzęt magazynowy

W magazynie, podczas przygotowywania ładunku, przydaje się też profesjonalny sprzęt, np. napinacze do taśm i wiązarki. Jeśli chcesz korzystać z najlepszych materiałów i używać najlepszego sprzętu, aby Twój magazyn pracował sprawnie, nie było przestojów w pakowaniu, polecamy wiązarki TITAN. Bez względu na to, czy chcesz spiąć i zabezpieczyć paletę z towarem, duże elementy stalowe czy drewno na naczepie tira, to sprzęt marki TITAN będzie idealny – zainwestuj! Ten sprzęt zwróci się w roboczogodzinach przygotowywania towaru do wysyłki, braku reklamacji [dobra taśma z mocnym zgrzewem to gwarancja, że towar bez uszczerbków dojedzie do klienta].

Doradzamy, jak oszczędzać na transporcie


Na wielkie oszczędności składają się małe kwoty, dlatego warto wykorzystać każdy pomysł i sprawdzać, jak wpływa to na budżet naszej firmy. Chętnie dzielimy się wiedzą i doświadczeniem. Jeżeli szukasz nowych zabezpieczeń ładunków na czas transportu i magazynowanie lub chcesz wiedzieć więcej o sprzęcie, który usprawni pracę w magazynie, skontaktuj się z naszymi ekspertami. Na stronie znajdziesz specyfikacje sprzętów, a jeżeli masz pytania, napisz pod adres biuro@logispak.pl lub zadzwoń do naszego biura handlowego: 94 365 27 07.